söndag 27 oktober 2019

Vatten och slask

Under veckoslutet har det regnat och slaskat non-stop känns det som.
Igår körde vi till Hagalund för att kolla hur det ser ut nuförtiden. Det var nästan ett år sedan jag var där senast.
Vi snurrade runt i Ainoa köpcentret och försökte väja för alla andra som kommit på samma idé. 
Smulan köpte ett hårspänne.


Rudolf med röda nosen?

Jag hittade en liten söt mus med kälke åt mig och Mannen en brödkorg. Lillebror fick en julgranskula. 

Vi kom nog ganska snabbt hem för att vi vuxna trivs inte så bra i köpcentrum. Jag kan få nästan lite panik av för mycket människor på samma ställe. Tänk hur mycket det byggs! Räcker det verkligen folk till alla köpcentrum? Pikku-Laiva, Iso Omena, Sello, Ainoa, Tripla, Redi osv osv.  Hur kommer det sig att vi har så många inom så litet område? 

Resten av lördagen var vi hemma och Smulan ville natta Lillebror för första gången.

Det gick jätte fint!


Hon hjälpte honom med pyjamas, borsta tänder och läste två godnattsagor. Hon lyfte honom i sängen och skulle bädda ner honom, men då var det mamma som gällde så jag fick ta över. Lite vanliga nattningsrutiner behövde Lillebror tydligen. 

Idag när det först regnade igen och nu slaskar det så var jag lite sugen på bokmässan. Men vi skippade den och istället for Mannen och klättra och jag och simma. Ett bra val det också :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar