torsdag 17 oktober 2019

Höstlov

Höstlovsveckan börjar närma sig sitt slut och riktigt "höstigt" har det också varit.

Under veckan har vi träffat kompisar och jag boxades med pappa (för att inte bli helt ur form när boxningen startar efter höstlovet). Barnen var i onsdags hos mummi och vaari och jag gjorde lite vad jag ville då. Jag gick på långpromenad, städade undan grejer från gården, tittade på en film och lyfte inte ett finger för att snygga till här hemma. Detta var första gången som jag inte gjorde något med undanplockande, matlagning eller städning när barnen inte var hemma. Jag kände att jag ville bara slappa nu när jag fick chansen. 

Idag var vi inne hela dagen.


Denna bild är väldigt missvisande och några dagar gammal. Idag har vi inte stuckit våra näsor ut på hela dagen. 

Vad gör man inomhus hela dagen med barn? Vi bakade en blåbärspaj och klädde ut oss till prinsessor. Lillebror måste alltid ha en klänning med fickor så att han kan ha sina bilar i dem. 
Jag har varit häst, vi har lekt kurragömma, läst böcker, kollat på tv, ritat, byggt tågbana och lagat låtsas mat. 

Hur bra det än gick så imorgon skall vi ut, fastän det skulle regna hela dagen imorgon också :D 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar