söndag 13 oktober 2019

Kalas och kompisträff

Nu kör vi igång höstlovet och jag är hemma med båda barnen hela nästa vecka.
Jag tror att Smulan gillar att vara både hemma och på dagis, men nu när vi är länge hemma så måste vi hitta på lite program så att det inte blir tråkigt för henne. Ganska mycket går enligt Lillebrors rutiner, men när han sover får hon all min uppmärksamhet. 



Lite inbokat program har vi också så att hon har lekkompisar och invånarparken har roligt program hela veckan. 
Blir det tråkigt här hemma så har jag laddat upp med lite pyssel åt henne.

På fredag hade vi sista gången "Vesipeuhu" som kanske kunde översättas som "vattenskoj". Nu är det en vecka paus och sedan börjar Smulan i simskolan. Roligt och viktigt med simskola :)

Mannen firade vi i lördags med föräldrar och hans gudfar.


En höstbukett som jag plockade från vår egna gård.

Idag fick jag tumisdag med min fina vän, såna vill jag ha mera av! Ganska skönt att sitta och uppdatera vad som hänt sedan vi senast sågs. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar