torsdag 3 oktober 2019

Växter inomhus

Nu när vi börjar spendera lite mer tid inomhus så har jag laddat på med nya växter. 
Ibland kan jag gå lite till överdrift när jag skaffar plantor, men som tur gillar min man det. Han tycker att det bara är mysigt, och så är det ju jag som tar hand om alla plantor :)

Den finaste växten jag köpte var denna:


Det är en ficus lyrata branched. Den ser ut som ett träd och har så fina blad.

Till sovrummet köpte jag en ampel.


Det är en epipremnum aureum. Den hänger tillsvidare i arbetsrummet, tills jag får en krok upp i sovrumstaket.


Vid tvn står en växt som ser lite ut som ett bonsai träd.


Knotig fin stam på ficus microcarpa gingseng. 

I tamburen där det finns bara ett fönster så har jag en ny växt som trivs i lite "mörkare" miljöer.


En asplenium nidus crispy wave. 

Svärmor trodde att det var en plastväxt för att bladen är så speciella. En fejkblomma kommer man nog inte att ramla över i första hand i mitt hem :)

Jag investerade också i en lila st.paulia. Jag har bara vita från tidigare.


Den vita till vänster har jag drivit upp från tre blad. Nu har jag några till på kommande. Det var så lätt att få nya st.paulior så jag kan inte låta bli att plantera fler!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar