söndag 29 september 2019

Bakom garaget

Igår morse jobbade jag bakom garaget och skottade dit resten av gruset, öste med mylla och planterade lite växter. Det känns som om jag fick rätt så mycket gjort när jag fick jobba en stund i fred :)

Om jag tar lite förebilder först från våren så får ni en bättre bild på vad vi gjort.
Bakom garaget fanns det kirskål och mera kirskål, hela gården full! Samt byggmaterial som hade nästan murknat sönder under presenningar. Vi började med att föra allt material bort till Sortti och grävde upp all kirskål.


Det enda för planteringar var en odlingslåda där de haft potatis (men som gav dålig skör enligt grannen). På bilden gräver Mannen ner tyg och sten längs med tomtgränsen så att vi har bättre koll på grannens och egen sida. Kirskålen är borta och vi täcker största delen av marken med tyg så att de inte ploppar genast upp tillbaka.


Mot vägen planterade jag röda vinbär, krusbär, björkspirea och rabarber. 

Så att man kommer lättare ner till denna plats formar vi en ny stig av stenarna som vi grävt upp på baksidan av gården.


Igår öste jag på med sand på stigen och försökte få den behaglig att gå på. 
På backens högra sida öste jag mylla och planterade timjan som jag hittade vid vägkanten, mossflox och en alunrot som gick i 10 bitar. 



Nu börjar det så småningom bli klart, lite mera planteringar och så borde jag rensa odlingslådan.
I odlingslådan planterade Smulan i våras morötter, rädisor, lök, ringblommor och solros.

Vad roligt att få "bakom garaget" i användning också!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar