söndag 15 september 2019

Marknad, godsaker och trädgårdsjobb

Jag har grävt runt i trädgården, planterat växter, lökar och flyttat på plantor.
För att kunna göra det i regnväder så investerade jag i en regnrock + byxor. Så om ni ser någon skrota runt på vår gård i ösregn så är det jag :) Regnmunderingen är alldeles jätte stor, jag tog min vanliga nummer, men den ser ut att vara 3 numror större! Mannen blev glad för att då kan han låna den :D

För att göra lite mera jobb åt mig så tänkte jag fara en sväng via plantbutiken idag för att se om jag skulle få mera "to-dos" i trädgården. Mamma & pappa tipsade att de har bra rabatter nu.

Igår var vi på Lantmarknad i Kyrkslätt. Smulan och Lillebror körde runt med små traktorer, vi hittade vänner och så tog vi kaffepaus vid Marthornas tält. Med oss hem släpade vi bl.a. grönsaker, örter, mjöl, ekologisk korv och lingon.


Vi har ett fint konditori här nära (Rosta) som gör såhär fina bakverk! 
Jag och Smulan unnade oss varsin muffins när Lillebror tog sin dagssömn. De är lika goda som fina.

Nästa vecka blir en väldigt intensiv vecka med program varje kväll. Jag måste ladda upp med mycket godis så att jag orkar, hih!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar