söndag 1 september 2019

Sista augusti och första september

Slutet av veckan var varm och fuktig. Jag har känt mig lite svettig hela veckan och första september var fortfarande väldigt varm. Man behöver åtminstone inte släpa med sig långärmade. 

På fredag var vi och simma och hade på kvällen filmkväll med Smulan. Det finns så bra filmer för barn och vuxna så vi kom överens om att titta på "Tatu ja Patu kanelia kainaloon". Det var en julfilm så inte helt passande till årstiden, men rolig var den.

Vi förberedde kvällen med att rita Tatu och Patu.


Jag ritade ihop något som Smulan får färglägga och Smulan ritar egna Tatun och Patu med inspiration från böckerna.

I går (lördag) hade vi kompisar på besök. Barnen är i samma ålder (6,5, 4 och 2) så de kom bra överens. De större barnen hittade på att gunga i vårt rep.


Det såg lite våghalsigt ut, men de är alla skickliga klättrare så jag var inte så nervös. 

Grannpojken hängde med senare på kvällen så det var fullt liv hos oss.
Mannen gjorde älghamburgare och jag stekte äpplen med havre till efterrätt.

Super rolig dag.

Idag fortsatte det roliga när vi var till mummi och vaari på lunch (mina föräldrar var också med).  Genast efter det åkte vi på 11 och 8 års kalas, så fick vi mera mat och efterrätt. Huh, nu är jag väldigt mätt och nästan hes av allt pratande :)

Imorgon tar vi det inget lugnare för då tänkte jag börja potträna Lillebror och min boxning kör igång efter sommarpaus. Hurra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar