torsdag 12 september 2019

Goda recept

Ett av de knepigaste grejerna som hemma-mamma är att hitta på lunch och middag varje dag. Gärna mat som smakar åt allihop och är lätt att slänga ihop. Jag är inte den som trivs så bra med matlagningen. Ibland har jag tur och Mannen fixar mat på veckan. På veckosluten gör han det alltid. 

Ibland kommer jag inte på annat än makaronilåda och batatsoppa så jag listar upp goda rätter för att hjälpa mig själv. Bara jag kommer ihåg att komma hit och kolla :)

Några nya favoriter har jag hittat. 

Det senaste är pumpasoppan (klick).


Mjuk, slät och god soppa tycker Lillebror! Mums! På min egna soppa tillägger jag basilika eller persilja.

Broiler-pestopastan (klick) var lätt och god. Smulan var inte lika övertygad, hon tyckte att det smakade för mycket citron.

Denna rätt med rostad potatis, kikärter och tzatsiki (klick) gillade jag verkligen! Än en gång mårrade Smulan om citronen (för mycket) Men denna var så god att jag gör denna nog snart igen!

Fiskkakorna (klick) blev jätte goda. Det som tog tid var att steka dem, men nog värt besväret.


En kållåda (klick) gillas av alla. Den är inte så snabb att tillreda, men den brukar räcka i många dagar. Maletköttet byter vi delvis ut till sojakross.

Spenat brukar jag nästan alltid ha i frysen. Likaså fetaost i kylskåpet. Är jag helt less på att laga mat så fixar jag denna spenatpannkaka (klick). Den gillas av alla och är mycket godare än plättarna :)

Bon apetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar