lördag 21 september 2019

Bästa marknaden och skogen

I slutet av veckan har vi rört oss i naturen, träffat kompisar och besökt den bästa marknaden. 
Mangs matmarknad besökte vi idag och den var lika bra som alltid.
Vi släpade hem massvis med godsaker. 


Rotfrukterna ser nästan ut som godis med sina underbara mönster och färger! Vi åt dem till fisk.

Till efterrätt blev det Pamcakes (klick)


Jag kan inte sluta förundras över den fantastiska detaljerna!

Hösten har varit fin så jag passade på i fredags (hemmadag för Smulan) och tog en skogsutflykt med barnen. Vi hade mellanmål med och Lillebrors gåvagn. Med vagnen orkade han gå i över en timme och det var ingen lätt terräng. Han skurrade över stenar, rötter och berg. Lite måste jag puffa honom när vi klättrade på branta berg. Jag var nog förvånad över hur bra han orkade och ville inte ge upp i något skede.


Här är vi uppe på toppen och har paus, väldigt fin utsikt över byn.

Idag var vi efter marknaden och jobbade utomhus. Vi fick mycket gjort, men mycket är kvar att göra före vinter. Imorgon skall jag försöka hinna putsa alla utekrukor och kärra sepel och sand. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar