onsdag 4 september 2019

Hurra!

Idag fyller min kusin jämna 40 år, grattis!
I år har jag fem vänner som snurrar/snurrat över till jämna 40, nästa år blir det ännu fler. 
Jag har själv några år kvar, men hänger lite efter när någon frågar hur gammal jag är. Det känns som om jag nyss var jag 30 så det slänger ibland med 10 år när jag pratar om någon händelse som var just. 


Min saint paulia som jag fått att växa fint av en gammal blommas tre stycken blad.


Hur som haver så har det varit en bra vecka. Lillebrors potträning går jätte fint, inga olyckor inomhus än så länge *knackar i trä*. En utomhus när han sprang runt huset och skrattade :)

Jag tror att han övar med att känna igen sina behov och så spänner han sig lite för att kissa i pottan så ibland tror han att han behöver kissa men sen kommer det inget. Nattblöjan tar jag bort när han känner sig bekväm på dagen. Jag undrar om jag i samma veva borde ta bort ena sidan på spjälsängen...Vi får se. 

Nu när det äntligen blivit lite svalare så passar jag på och gräver utomhus. Jag försöker ännu i höst få gjort en blomrabatt bakom huset. Men herrejess vad det finns mycket sten. Det känns som om jag grävt upp stenar i två dagar. Det visar jag er det en annan gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar