tisdag 10 september 2019

Mellanrapport

Under veckoslutet byggde vi en mur för bakgårdens rabatt (klick). Till en del av muren använde vi butikens plattor, resten blev egna stenar från gården. Speciellt glad är jag över en bamse stor sten som man kan använda som bänk. Slät och fin var den också.


Till vänster av muren ser ni småsten som jag radat. Jag skall nog göra det bättre, med tyg under osv. Jag ville bara kolla hur det blir att se ut. På det stället finns så stora rötter att det blir extra krångligt att sätta mursten där. 


I rabatten står för tillfället längst till höger en rönn, en tuija som är formad till två klot. Bakom den finns en astilbe som jag hade i kruka på sommaren och en tuija som också var i kruka. Framför tuijan och bredvid tuijan är funkia. Den större tofsen funkia rev och slet jag upp, den satt hårt! Så det blir att se om den överlevde flytten.

Jag överväger att plantera en till tuija och astilbe, för balans. Så flyttar jag kanske över lite till funkior. 

Mellanrapport på Lillebror blir det också. Nu har han varit en vecka utan blöja (förutom på natten). Två olyckor har han haft under 7 dagar så jag tycker att det är än så länge väldigt prima! Förra natten började han processera det hela och skulle springa på pottan mellan kl.22 och 01.00! Inga nätter tidigare har han behövt gå på pottan (han har sovit och kissat i blöjan).  Nu tror jag att han känner att han inte mera kan kissa i blöjan. Efter förra natten så (när jag fick lägga mig först kl.01!) hade jag lust att be honom att kissa i blöjan för guds skull så att vi får sova. Månne det inte lättar snart :D


Ett problem med byxor har uppstått. Alla ramlar ner då han inte har blöja! Jag löste problemet med att trä dem ovanpå rocken så hålls de bättre. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar