måndag 16 september 2019

Champinjon i tamburen

Det var redan en tid sedan som tamburen fick ny färg över sig, men nu skall jag passa på och visa er. 
Tamburen var alldeles vit tidigare. Inget fel med vitt, men det kändes lite sterilt med så mycket vitt.


På bilden ovanför är tamburen med ursprungliga vita väggar.

Jag ville gärna ha en "jordig" färg, en som passar med golv, dörr och möblerna. Super svårt! Grå skulle ha varit en för säker färg så jag hoppade över till rosa och valde en rosa-grå nyans som heter "Champinjon". De växer ju ur jorden så jag fick mitt "jordiga" :)

Jag fick nästan hjärtslag när den såg alldeles ljusröd ut efter första omgången färg. Efter andra omgången kunde jag pusta ut. Den var riktigt bra!


Färgen "Champinjon" ser ljus ut men jämför ni med taket så ser ni färgen bra.


Tavlan som hänger i tamburen har vi tidigare haft i våra vardagsrum. Men nu passar den här mycket bättre. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar