lördag 2 november 2019

Alla helgons dag

Vi har firat Alla helgons dag med mummi. Vaari han åker varje år (sedan 1973) på fiskeresa med mummis bror denna dag. Lång tradition som inte skall brytas.

Jag passade på och dekorerade med ljus lite överallt. Jag fick okej för Mannen att sätta upp ljusslingor i november. Han hade tänkt sig slutet av november, men början av november är november  också :) Man kan väl kalla det mys-belys och sedan i december kallar man dem julljus :)

Jag googlade runt för att hitta en adventsljusstake. Jag har aldrig ägt en, men tyckte att det skulle vara på tiden. Så blev jag helt stormförtjust i en som Sten Bengtsson designat. 


Luciatåget.
Den ser lite knasigt ut samtidigt som den är alldeles underbar!
Den lyser naturligtvis redan i vårt fönster. Inte kunde jag ju lämna den i lådan heller.

Igår firade vi Halloween på invånarparken och fick Smulans vän E till oss och leka resten av dagen.
Det var knytkalas på invånarparken och vi dekorerade läskiga kex.


Ledsna och skrämmande Dominokex.

Nu skall jag en sväng till gravgården och kolla på de alla vackra ljusen som lyser.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar