lördag 9 november 2019

Kalasveckoslut

Vi var idag på 9-års kalas det var min guddottern fest. 
Smulan tyckte att allt var så gott att sedan när hon fyller 6 år så vill hon ha samma saker på festbordet. Då blir det chips, pepparkakor och kladdkaka. Jag vet inte riktigt hur pepparkakor sitter i mars serveringen :)

Med tanke på servering och det eviga bekymret "vad skall jag laga till mat" så tänkte jag länka några goa recept här igen. 
Jag skulle gilla nästan vad som helst, men dessa recept gillade också barnen.


Kålbullarna på bilden var goda. De hittades här (klick). Smulan smakade och var lite skeptisk. Sedan ropade hon till "Mamma, jag tror att jag tycker om det här!". Hah ha!

Indiska butter chicken (klick) gillade Lillebror så mycket att jag fick tvätta tomatsås från håret och öronen. Han slickade fatet och skulle bara ha mera hela tiden.

Saltiga pannkakan var också en succé (klick).  Den var jätte mättande så jag var inte hungrig på hela kvällen efter att jag ätit av den till middag. Och jag behöver oftast äta med tre timmars mellanrum :)

Imorgon behöver jag inte fundera på mat, för då skall vi till mina föräldrar och fira pappa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar