fredag 15 november 2019

Vantar

Jag blev i början av veckan väldigt sugen på att sticka ett par vantar åt mig. Jag har stickat en gång tidigare vantar så jag är verkligen ingen bra på det. Men övning ger färdighet. 
Jag använder bara stickade vantar eller fingervantar. Dessutom äger jag bara vantar som min farmor har stickat åt mig (på 90-talet!) så jag blev lite orolig över att jag snart har slitit ut alla mina vantar.

Min kompis Lisa tipsade mig om "rikottu helmineule" (klick).


Det var ju busenkelt! Ett varv rät med vitt och med färgglada garnet varannan rät och varannan avig.


Jag stickade på när Lillebror tog sin dagssömn så det blev två vantar på två dagar med detta enkla direktiv. Tummarna fuskade jag med och körde bara rät med färgglada garnet.

Trevligt veckoslut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar