söndag 24 november 2019

Mat, mat mat!

Åh, vad jag har ätit mycket gott på veckoslutet. Temat för veckoslutet har helt klart varit, vänner, släktingar och mat!

I fredags hade vi dagiskompis på besök och då bjöd vi på pepparkakor, glögg och jultårtor.
Jag provade göra några nya modeller, samt några traditionella.


De var alla lätta att göra och "mönstren" hittar ni hos Kinuskikissa (klick)


I lördags åkte jag och barnen tillsammans med mommo och mofa och hälsa på mammas sida av släkten. God mat och mycket prat. Barnen tyckte så mycket om maten att de blev besvikna på Mannens fisk och potatis när vi kom hem. Smulan ropade att vi hade mycket godare mat till lunch hos moster A! Lillebror har slagit ihop mina båda mostrars namn så han berättar glatt att han besökt Annelice. 

Idag var jag på brunch till Sandro med mina vänner. Eftersom det var brunch och allt möjligt var uppdukat så måste jag ju smaka på allting. Därav har jag lite matkoma fortfarande trots att det var 4 timmar sedan jag åt senast (äter normalt med 3h/mellanrum). 

På tal om mat så är det nu dag för mig att fixa nästa veckas mat. 
Bon appetit!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar