söndag 17 november 2019

Släkt och återseende

Vilket veckoslut vi haft! Mycket program.
Det började på fredag med program på morgonen, på dagen kom barnens faster och på kvällen var vi hela gänget till simhallen. Jag var med barnen och väntade på att Smulans simskola skulle börja och Lillebror höll på att spricka av iver. Han fick vara tillsammans i simdräkt med de stora barnen (5-7-åringar)! Han hade fått sina första simbyxor och var så stolt över dem och glad när någon i gruppen sa att de var fina :) Sen simmade vi andra medan Smulan var i simskolan och efteråt träffades vi alla i varma bassängen. 

Faster Mari blev övernatt och åkte hem igår. När faster åkte hem så for Smulan över till mommo och mofa och sov där övernatt. Alldeles själv. Hon var tydlig med den saken, Lillebror fick inte följa med, inte kusinerna heller, eller någon annan heller för den delen. Hon skulle ha mommo och mofa helt själv. Helst skulle hon vara två nätter, men vi kom överens om en natt. 

Det gick jätte bra, som vanligt. Men när vi gick hem så sa hon att en natt var nog riktigt bra för annars skulle hon få ledsamt efter oss.

Lillebror vaknade när Smulan kom hem och de kramades så innerligt. Vilken glädje och kärlek!


Jag blev ju så rörd att jag fick lite torka ögonvrårna :)

Lillebror är utan blöja på dagen, men har ännu blöja när han sover. Fast dagssömnsblöjan är nog nästan alltid torr.

Medan Smulan var på vift så passade vi på och köpte lite julklappar. Båda barnen har vuxit så det knakar och pyjamasarna är för små. Jag köpte identiska pyjamasar med Mumin-motiv. Alldeles underbara med 70-tals mönster.


Nu känner jag att jag också skulle behöva en sådan julpyjamas. Undrar om det finns i vuxenstorlek...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar