torsdag 21 november 2019

Veckan so far

Imorgon har vi fredag igen och ett veckoslut fullspäckat med program.
Det har varit en ganska lugn vecka så vi har lite gjort sådant som vi känner för, som pepparkaksbak i tisdags. 

Lillebror älskar att leka med bilar (men det visste ni ju säkert redan) och alla ställen var de finns bilar är extra toppen. Denna vecka var han till boulderhallen och lekte med bilar som människor hämtat dit. Under tiden byggde Mannen nya klättringsrutter. Han kan bra greja sådant när Lillebror har en hög med fordon. Jag och Smulan satt då på bibban och plöjde igenom gamla Bamsetidningar och sökte inspiration på recept från andra tidningar. En sväng via loppis och där hittade jag en bolero åt Smulan för 1 euro och en My Little Pony för 2 euro (såg ut som ny). Bra fynd!

Vi var med Lillebror till invånarparken där han fick leka med bilar och hoppa i bollhav.


Som ni säkert kan förstå (kolla bilden ovan) så blir man vansinnigt sugen på engelsk lakrits när man besöker stället.

Lillebror har blivit lite av en italiensk gumma. Han kniper tag i ens båda kinder och ger pussar. Det är ju himla roligt så vi får skratta, men lite nyper det också när han tar i kinderna så hårt. 

Smulan har funderat mycket på rätt och fel och ropar högt när hon ser någon cykla utan hjälm eller går över gatan där det inte finns skyddsväg. Rätt skall vara rätt! 

Häromdagen tvättade hon busshållplatsen ren för att någon hade ritat med tuschpenna där.


Snyggt blev det!

Sen fick jag tvätta hennes skor för att hon halkade i hundbajs. ARGH! Jag blir galen på folk som låter hundar bajsa på vägen :( Hon har två gånger trampat under en veckas tid i hundbajs. Det luktar så vidrigt att jag nästan får kväljningar när jag tvättar skorna. Jag är ändå härdad med barn-, och kattbajs.

Lillebror har funderat på flickor och pojkar och syskon. Han säger att Smulan är hans "jätte stora syster". Och att han själv är en flicka, för klart att han vill vara en flicka när Smulan är en flicka. Då svarade Smulan "du är den bästa pojken jag vet". Åh vad jag blev glad över en så fin kommentar. Hon kan verkligen ta sin brorsa i beaktande :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar