tisdag 12 november 2019

Tomtar i skogen

Idag när vi gick till dagis så kom grannen joggande förbi. Han liknar faktiskt lite julgubben med vitt skägg och röd rock. 
Han stannade vid oss och berättade att han såg en tomte imorse när han var ute med hunden i skogen. Barnen tittade på honom med tefatsögon när han joggade vidare.
Smulan undrade om det var en riktigt tomte han såg. Tja, sa jag, vem vet. Den kunde ju ha varit av plast också! 

Eftersom grannen talar om tomtar så tycker jag att det börjar vara på tiden att jag får sätta upp julstjärnor i fönstret. Mannen är fortfarande emot det, men snart kan jag inte hålla mig längre! Det är ju så himla mörkt ute. Det är ju mysigt med julstjärnor...och glögg med pepparkakor...jultårtor..


Denna tidning skall jag snart fördjupa mig i. Jag har läst så bra böcker på sistone att de tagit all min läsiver. Nu skall jag bara titta på vackra bilder och bli inspirerad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar