torsdag 9 september 2021

En torsdag i trädgården

 Det har varit en ganska hektisk vecka. 

Jag har åkt tidigt till jobbet för att hinna hem i tid, men det känns ändå som om kvällen knappt räcker till. I förrgår var jag med barnen efter jobbet till simhallen. De stortrivdes, men jag tyckte att det var lite obehagligt mycket folk. Det har varit skönare att simma på dagen med bara några andra. Nu kryllade det av folk. Igår var det föräldramöte för ettorna på distans.

Idag är Mannen med barnen och klättra så jag har inspekterat trädgården. Fortfarande blommar mycket. En av mina favoriter i kärleksörten. Den är vacker från vår till vinter! 

I trädgårdslandet har vi fortfarande morötter och spenat. Jordärtskockorna har vuxit sig över 2 meter höga! Vi har brukat ha där de står solrosor, men inte i år. Grannen trodde dock att jordärtskockorna är solrosor så han har väntat på att de skall slå ut i blom :) Visst får dessa också blommor, men små gula, inte stora präktiga.

Till höger om trädgårdslandet har vi en brant där det inte har vuxit något, knappt ens ogräs. Där planterade jag "fattigmans lavendel" Kantnepeta och va de har vuxit!

Jag har också slängt alla gamla penseér dit, också de trivs bra. Brant, skuggigt och torrt :)


Det räckte med fyra stycken kantnepeta att täcka hela området efter några år. De får gärna växa så mycket det vill, för där finns inget annat :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar