torsdag 30 september 2021

Lingon

 I år har vi så mycket lingon att jag riktigt fått fundera på vad jag skall göra med dem, ett trevligt problem!

Mycket i frysen, några burkar sylt, vispgröt och några pajer. 

Lillebror hjälper gärna till att sätta sprätt på lingon.


Vi bakade pajen tillsammans med Lillebror.

Vi har som regel att om vi äter soppa till lunch eller middag så får man efterrätt. Annars får barnen bara godsaker på veckoslutet.

Nu hade det blivit över godis från lördag och Lillebror kunde inte låta bli att äta några. 

Han fick genast dåligt samvete och kom med en gång och bekänna åt mig. 

Hur gjorde du så, undrade jag.

Han såg riktigt strängt på mig och sade att han gjorde det för att han räcktes efter godiset! Jag borde ha lyft det mycket högre upp så att han inte räcks! 

Jaha, då vet jag det nästa gång :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar