söndag 19 september 2021

Marknad

 Idag besökte jag med barnen SyysMatin markkinat vid Domkyrkan i Esbo centrum. 

Det är marknad jag kan rekommendera åt alla, där finns allt man kan tänka sig. Smulan stod hur länge som helst och beundrade alla små handgjorda dockskåps möbler, barnkläder och smycken. Lillebror var intresserad av djuren och brandstationen (han fick släcka en låtsas brand!). 

Alpacka

Barnen fick varsin ring som var prydd med en godis (inte riktigt dock), varsin mössa och Smulan fick vinterhandskar. 

Mannen kunde tyvärr inte följa med för att han har haft detta veckoslut kurs (klättring). Det har varit ganska mycket nu i september då jag jobbar 100% och pendlar till jobbet. På kvällarna hinner man bara med ngt smått före man måste lägga sig. I fredags var jag och hälsade på mina kompisar direkt efter jobbet så jag såg inte mina barn på hela fredagen. Det var super skoj att se kompisar, men jag började krokna redan 21:30-tiden då jag normalt går och lägger mig då :) 


Barnen är nu så pass stora att det har varit lätt att vara ensam med dem på veckoslutet. Vi har besökt parker, marknaden och så har de lekt fint ihop. De har lekt att de åker med nattåg, byggt hytter och klippt ut mat i papper. De har släpat runt på resväskor och sålt biljetter. Det är så kul att se på när de har en bra flow i leken som kan hålla på i timmar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar