söndag 20 november 2011

Brunch

Idag satsade vi och åt en underbar brunch! Vi valde allt möjligt gott att äta och dricka och njöt av frukost/lunchen i lugn och ro. Det blir väldigt sällan av, men man borde definitivt göra detta till en vana på t.ex. söndag förmiddag.


Här kommer receptet om ni prova laga muffinsarna:


Sätt ugnen på 180 grader. Blanda smör (125g rumsvarmt), ägg (3st), mjöl (4 dl speltsikt), bakpulver (1,5 tsk), socker (1,5 dl brunt socker) och mjölk (1 dl) i en skål och vispa i 4 minuter med en elvisp. Rör försiktigt ner bären (1,5 dl frysta blåbär). Fyll muffinsformarna 3/4 delar med smet och grädda i 15-20 min. Låt dem svalna helt. Vispa sedan smöret (100g rumsvarmt) och florsockret (170g) till en fluffig glasyr, tillsätt citronsaften (1 msk) och skalet (1 tsk). Spritsa glasyren på kakorna och dekorera med färska blåbär.

Mums!

3 kommentarer:

  1. Oj va de ser trevligt ut. Och muffinsarna borde man ta och pröva nån gång.

    SvaraRadera
  2. Muffinsana blev nog goda! Tänker nog sätta lite mindre glasyr nästa gång. Sen hade jag inte speltsikt så jag satt vanligt mjöl, men det blev säkert lika gott :)

    SvaraRadera
  3. tackar för receptet..det skall jag prova nästa gång jag bakar...jag tycker om att baka o prova nya recept.

    SvaraRadera