torsdag 10 november 2011

Måleri

Äntligen färdig! Kom inte ihåg att det är så jobbigt att måla...det beror säkerligen på att min bror brukar vara och hjälpa till. Har haft en gul färg tidigare i hallen som jag har tyckt väldigt mycket om, det kändes som om solens strålar hälsade en välkommen hem.


Har nu målat i 5 dagar och är idag äntligen färdig! Har grundmålat den vit och sedan målat på en ljuvlig rosa som skiftar i olika nyanser beroende på ljuset. Mannen hickade till när jag föreslog färgen men sedan tyckte han att det blir ju bra! Han är nog hjälpsam och låter mig för det mesta göra alla inredningsbeslut :)



Nu skall jag pyssla lite tavlor och hänga upp dem på väggen. 

Nästa gång tar jag nog brorsan hit och hjälpa till :)

1 kommentar:

  1. Det blev så snyggt! Man skall utnyttja släkten så mycket som möjligt,så det är bara att ge arbetsorder åt brorsan:)

    SvaraRadera