fredag 18 november 2011

Utseendet

Denna blogguppdatering är lite i buttra tonen för att jag är smått ilsken! Denna eviga utseendefixering! Jag har faktiskt alltid varit rätt så nöjd med min kropp, är passligt lång och väger passligt mycket. Såklart har man lite sämre dagar ibland och tycker att armarna kunde ha lite mera muskler osv. Fastän man själv skulle vara rätt så nöjd med sitt utseende så får man ändå kommentarer om sitt utseende som inte alla gånger är så smickrande. 

Hade på mig min nya ylleklänning idag och fick höra genast på morgonen "usch vad du är smal". Alltså…va sa du? "Usch"? Jag är faktiskt precis lagom! Gruff, murr!


Jag vet att kommentaren inte var illa menad, personen som sade det tänkte inte bara efter. Men kommentaren fick mig att fundera på människors behov av att säga åt andra hur man skall se ut och hur man skall klä sig. Det får man höra överallt, i skolan, på jobbet och på fritiden.
Är människor som kritiserar andras utseende osäkra på sitt egna utseende? Och tänk hurdan skada man kan göra åt en person som har dåligt självförtroende...


Nästa blogg uppdatering blir lite gladare, jag lovar :)



Låt alla dumma ord rinna bort, låt dem inte fastna....

2 kommentarer:

  1. Jag håller med dig till hundra procent. Varför i fridens namn borde alla se likadana ut. Endel är runda andra är smala men likvärda är vi ändå. Folk säger ibland saker och ting som dom inte menar någo illa med men man tänker bara inte sig för innan man öppnar munnen.Jag som är "aningen" rund har först nu på äldre dar börjat acceptera mitt utseende. Om nån annan inte gillar det så är de så enkelt,bara att svänga bort huvudet. Ha det så bra,bättre dag i moron.

    SvaraRadera
  2. Nåjo, det är tråkigt med såna kommentarer men oftast grundar dom sig i en viss avundsjuka. Kanske personen var av den rundare modellen:) H. En rund o kort Tilda Moster.

    SvaraRadera