lördag 5 november 2011

Lat lördag

Har varit med mannen hos mina föräldrar och ätit underbart god mat! Åt soppa med svart trumpetsvamp, älggryta och till efterrätt världens godaste björnbärsparfait. Jag älskar björnbärsparfait och min mor lagar den bästa! Tyvärr har det varit i flere år så dålig björnbärsskörd så det har inte blivit många parfaiter men nu blev jag riktigt bortskämd.


Det finns ena massa roliga prylar hemma hos mina föräldrar. Idag började jag fundera på de tre stycken statyerna, solskensstatyerna. Jag och mina båda bröder har fått dem som ett bevis på att vi är goda vänner med våra klasskompisarna. En pojke och en flicka får en staty per klass under första årskursen. Jag var super blyg som liten och vågade knappt hämta min då läraren berättade att jag fick "priset". Det känns fortfarande jätte bra fastän det är 22 år sedan jag fick min staty. Mamma brukar sätta passade hattar på oss, nu har vi Venedig hattar eftersom föräldrarna just var där. På julen får vi tomteluvor :)


Njut av All helgona och kom ihåg alla nära och kära som inte är mera bland oss. Ett ljus åt famo, fafa, mommo, mofa och gammelfaster Iris. Livet är underbart, glöm inte det!



1 kommentar:

  1. Så sant! Det ÄR viktigt att ta vara på varenda en stund med nära och kära. Skönaste helgkvällen till dig :)

    SvaraRadera