lördag 12 november 2011

Jul-fiilis

Jag lovade mannen att jag inte börjar juldekorera före slutet av november men det är så förfärligt mörkt så jag bara måste sätta upp pytte-mini-julljus! Lindade lite julljus runt kransen jag gjorde en tid sedan och hängde den mellan fönsterglasen. Det blev så bra att mannen blev imponerad och glömde att jag inte skulle juldekorera än. 

Det var jätte svårt att ta en bild då kransen är mellan fönstren, men här är ett försök


Jag köpte idag en lykta som jag ställde på trappan. De är så pratiska hos oss när vi har katter, de kommer inte åt att sätta tassen eller svansen i ljuset. Undrar just varför jag inte tidigare hittat på det. Den ser ju lite ensam ut på trappan, kanske jag borde köpa flere till...



Idag firade vi vår underbara guddotter som fyllde ett år och imorgon är det pappa som skall firas då det är farsdag. Ni får imorgon se bilder på kakan jag gjorde (om den lyckades).

3 kommentarer:

  1. Så fin kransen blev med julljusen! Är dom batteridrivna? Jag har fantiserat om att ha ljusslinga i dörrkransen men då går det inte med el-slinga.H. Tilda

    SvaraRadera
  2. Det är nog en el-slinga. Har petat sladden in mellan fönstren och det lyckades när den är så platt. Det sku nog se bra ut med en ljusslinga i dörrkransen!

    SvaraRadera
  3. Kransen blev fin. Jag tänkte faktist också sätta opp stjärnan i sovrumsfönstret men så ångra jag mig. Men om en vecka kan jag säkert int hålla mig mera. Jag tycker så om att julpynta. Nån annan sku sedan kunna plocka bort allt för de är int så rolit.

    SvaraRadera