tisdag 7 februari 2012

Engelska

Det blev en rolig situation på jobbet idag. Hade en engelskspråkig kund och jag skulle fråga honom om huset han bor i är byggt av trä, det kom ut ur min mun såhär:

Jag: "Do you live in a treehouse"?
Engelsmannen brister ut i gapskratt: "I wish"!!

Hoppsan, det kom lite fel ut..." I mean a wooden house".

Det kom alltså fram att han bor inte i en träkoja. Hur som helst så blev stämningen väldigt glad efter det :)

Eftersom jag inte har en passande bild till historien får ni se en bild av örten jag köpte förra veckan. 


Crazy timjan

Den har vuxit 1 cm per dag. Underbar ört!

8 kommentarer:

  1. hahahhahaaaa...heeeeelt underbart :) Jag menar vem av oss skulle inte egentligen vilja bo i en koja i ett trä - om vi bara fick välja :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det skulle nog vara skoj med en koja i ett träd! Hade en kompis som bodde i en sådan när han var i Australien på semester :) Ljuvligt!

      Radera
  2. haha..så kan det gå..nu håller jag på o bakar efter ditt recept.. muffins med blåbär..få se då o0m de blir nå goda.Annars har jag fixat lite vändagskort...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det blir säkert gott! Dessutom kan man övertala sig att de också är nyttiga då de innehåller blåbär ;)

      Radera
  3. Du har en utmaning som väntar i min blogg:)

    SvaraRadera
  4. Hihii, alldeles underbart. Du piggade säkert upp kundens dag! :D

    SvaraRadera