söndag 19 februari 2012

Fastlagssöndag

Nu har dagen firats med wok och fastlagsbulla i goda vänner sällskap.

Guddotter Saga med föräldrar var nyss och hälsade på. Saga åt mosad wok eftersom hon bara är lite på ett år gammal. Lika bra smakade den mosade versionen!

Brorsan skulle komma härvia och äta upp left-over bulla, men han hade fått bulla-överdos så han orkade inte komma hit efter mera.


Jag tror nästan att jag måste offra mig och äta en fastlagsbulle till kvällsmat :)

Jag passade på och bakade lite örfilar (eller kanel-öron som min andra bror brukade säga) i samma veva, men det blev inte riktigt som jag hade tänkt mig. Tyckte mig komma ihåg hur man gör dem, men det blev nog ändå lite fel för att det tappade formen. Goda blev de hur som helst och det är ju det viktigaste!


Det finns få dofter som är bättre än nybakad bulla...mmm!

Önskar er en trevlig söndagkväll!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar