torsdag 2 februari 2012

Filt

Som jag berättade tidigare hade jag vänninan Lisa på besök i lördags. 
Hon berättade att hon håller på att sticka en filt. 

En filt, vilket mega-projekt tänkte jag!

Hon berättade att hon gör det i etapper, stickar en ruta åt gången och virkar ihop dem. Det skulle hon inte ha gjort för att jag tyckte ju att det lät som en bra idé!

Klart att jag också måste prova :)


Har stickat åtta rutor, bara en ziljon kvar så är jag färdig. Kanske ni får se det färdiga resultatet i höst?


Rutorna stickar jag med korgstickning.

Skulle denna redan vara färdig skulle jag ta den i bruk imorgon, skulle vira den runt mig när jag far till jobbet ;) Här är svinkallt -20 grader...brrrr....





4 kommentarer:

  1. Heja , heja! Du har ett fint början på filten redan! H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Vilken fart du har! Stickar du i bussen oxå? Själv har jag bara 8 rutor och jag började ju att sticka före dig. :) Men roligt är det sen när filten är klar. :)

    SvaraRadera
  3. De ljudar som en bra idé att sticka i små bitar. Jag har nog så varmt hemma så de behövs inga filtar här int.

    SvaraRadera
  4. Näe, stickar inte i bussen. Stickorna är så långa att jag kan i misstag peta någon i ögonen med dem. Har bara stickat när jag har lyssnat och sneglat på något tv program. Det har blivit 1-2 rutor per kväll. Blir jag lat så gör jag den i barnmodell och ger den åt ett gudbarn kanske. Är jag tillräckligt länge motiverad gör jag en stor som jag sätter ut på terassen där jag har sommar sängen :)

    SvaraRadera