måndag 30 januari 2012

Fynd

Firade igår gudsonen, han fyllde 6 år i lördags! 

Grattis!!


Gudsonens mor lagar fantastiskt goda bakverk och mat så vi fick äta gott av alla möjliga sorter.

På vägen hem tog vi en sväng via Kodin Ykkönen eftersom den befinner sig halvvägs hem till oss. Och gissa om jag blev glad när jag hittade fina örter: rosmarin och timjam. Det godaste som finns! 

Jag har nog både två ute i trädgården under 60 cm snö, men dem kommer jag säkert inte att se före mars/april.


Köpte man en ört så fick man en kruka - 40%. Då måste jag ju köpa krukorna också.

Nu skall jag gå och dofta lite på dem. Sniff. 

2 kommentarer:

  1. Å jag som harma mej att skinkfrestelsen blev lite saltlös och lös och den fina kakan höll på att rinna bort :D Men Filip var jätte nöjd med hela veckoslutet. Lippisen vill int lossa från huvet annat än till sovdags och dagis!
    Fina örter ni fick handlat åt er med vägen! :)

    SvaraRadera
  2. Roligt att lippisen är uppskattad och hoppas att blusen passade :) Det är alltid roligt att ses! Kram!

    SvaraRadera