lördag 7 januari 2012

Fyllda cannelloni

Började städa kylskåpet och frysen idag med grym energi. Tömde allting och kollade om det fortfarande var ätbart. Man brukar ofta i dessa fall hitta en burk med obestämt innehåll eller några svarta gurkor. Hittade tyvärr ganska mycket som inte mera är ätbart och det är så frustrerande. Jag hatar att slänga bort mat, det är så onödigt.

Det blir bara så ibland att man köper något och använder bara en del och sen hinner det bli gammalt före man kommer ihåg produkten. Nu skall både jag och Mannen skärpa oss och inte köpa någonting extra. 

Av produkterna vi hittade i frysen och kylskåpet har vi fixat mat för veckoslutet. Igår och idag åt vi fyllda cannelloni och de är fantastiskt goda! Man kan fylla dem med vad som helst men vi fyllde våra med malet kött, lufttorkad skinka, svart trumpetsvamp, morot, selleri, krossad tomat och vitlök.




Receptet hittade vi i Helsingin Sanomat "Ruokatorstai" boken.


Det är faktiskt Mannen som brukar laga all mat hos oss och det passar mig utmärkt. Älskar god mat, men tycker inte om att kocka. 

1 kommentar:

  1. Oj, oj....skulle jag inte vara alldeles proppmätt ännu av middagen så skulle jag bums gå och se om det inte fanns lite rester i mitt kylskåp också ifall det är möjligt att trolla fram dylikt av det :) Nomnomnomm...

    SvaraRadera