lördag 28 januari 2012

Runebergstårtor

Idag gjorde vi Runebergstårtor med vänninan Lisa. Sökte fram recept och hittade ett där jag har skrivit FANTASTISKT GODA! 

De måste ju vara bra tänkte jag.


Vi bakade dem och tyckte att de var lite kletiga, men de jämnar ju ut sig i ugnen...

Kröhm...tjaaaa....


Inte så vackra kanske, men det är ju smaken som räknas...Till dessa måste man dock ta ett stort glas vatten för att skölja ner dem. Men bortsett från det så var de ju helt okej :)

På Runebergsdagen vågar jag kanske försöka pånytt.

4 kommentarer:

  1. Joo, absolut det är ju smaken som räknas. De var ju ätbara med ett stor kopp gott te. :)

    SvaraRadera
  2. Tänkte du förresten prova på nytt samma recept eller nåt nytt?

    SvaraRadera
  3. Jag tror nog att jag provar på ett annat. Vet inte vad som gjordes fel sist, kanske de var för länge i ugnen :)

    SvaraRadera