torsdag 12 januari 2012

Kuusamo

Återgår till ämnet jag skrev om i måndags, nämligen stugor! Dessa underbara platser där man kan "bara vara". Surffade igen igenom mina fotoalbum och hittade december 2010, då var vi till mannens föräldrars stuga i Kuusamo. Det var -32 grader kallt, men jätte vackert!


Solen gick upp kl.10 och ner kl.14 så man måste vara kvick om man ville vara ute när det var ljust. 

Besöker ni någon gång Kuusamo så lönar det sig att ta en tur till Riisitunturi. Jag och mannen traskade där med snöskor och svärföräldrarna skidade. Grillade lite korv i en ödemarksstuga och njöt av de vackra vyerna.


Försöker tänka lite vinter och snö så att jag inte hela tiden skulle sitta här hemma och drömma om sommaren :)

4 kommentarer:

  1. Oj vilka underbara vyer! Nån gång skall jag också fara till Lappland!

    SvaraRadera
  2. Det skall du apsolut göra! Där finns bl.a. också världens sötaste café i Posio (har tyvärr inga bilder).

    SvaraRadera
  3. Min mosters man är hemma från Kuusamo!..jag har inte vart dit..men kanske nångång..o till Posio är de mycket..el talar om det iallafall.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Nattugglan! Jag skulle vilja nästa gång åka till Kuusamo en höst, har fått så många gånger höra att "ruskan" är alldeles fantastisk!

      Radera