måndag 9 januari 2012

Tågvagn

Har sovit bra hela helgen, men hur mycket jag än sover så är jag ändå trött på vintern. Fick idag höra vid tre olika tillfällen att jag ser blek och trött ut. Måste sätta lite rött på kinderna imorgon så att jag ser piggare ut :) 

Började längta efter sommar och sol och då passade jag på att titta på lite sommar 2011 bilder. Förra sommaren besökte vi bl.a. mannens mormors stuga. Det roliga med stugan är att det är en tågvagn från Lovisa järnväg. De släpade vagnen över isen en vinter på 50-talet (om jag minns rätt) till den lilla udden. Det skulle vara morfars fiskestuga, men hela familjen flyttade med och bodde där på somrarna. Ena ändan av tågvagnen har en liten söt bastu. Från bastun kan man sedan hoppa genast i plurret.



Glömde att ta en bild av gamla toalettdörren (toaletten fungerar nuförtiden som matförråd), den har nämligen ett charmigt lås :) Kanske jag kommer ihåg det sedan nästa sommar. 

Så påhittig stuga har jag inte sett förut!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar