söndag 15 januari 2012

Bra betjäning

Jag köpte några månader sedan ett par jätte bra vinterskor. De ser kanske lite klumpiga ut men de är varma och håller fötterna torra (Goretex). Märkte några veckor sedan att sömmen hade gått sönder och eftersom skorna var dyra så passade på att besöka idag butiken var jag köpte dem.

Butiksbiträdet konstaterade snabbt att det är tillverkningsfel och lovade mig nya motsvarande skor. Tyvärr hade hon inga på lager så hon beställde dem från en annan butik. 
30 minuter senare ringde hon och berättade att hennes kollega från den andra butiken hade hämtat dem till hennes butik och jag kunde komma efter dem. Va effektivt!




Tur så fick jag dem genast eftersom jag äger bara ett par vinterskor, skulle ha varit lite halt att fara imorgon till jobbet i gummistövlar eller springskor.

Vad lärde jag mig av detta? Ha alltid ett par resevskor :) Fyndade på rean ett par till vinterskor i annan modell så nu klarar jag mig ifall ena paret går sönder ;)


1 kommentar: