fredag 1 februari 2013

Äntligen fredag!

Ååååh, vad jag har väntat på denna dag, FREDAG!

Dessutom har vi massor med kul program på veckoslutet :)

Veckan har varit ganska tung och lång.

Vi var igår med Mårran till veterinären för att han har haft problem med urinsten tidigare och nu misstänkte vi att det kanske förnyats när han sprang till kattsandlådan hela tiden.

Han är nog så snäll och fin. Veterinären bad mig ta en urinprov med före vi kommer, jag tänkte nog att det blir en helt omöjlig uppgift. Men när hon berättade att de nog kan göra det där också efter att ha gett honom lite lugnande medel så tänkte jag att det är bäst om vi provar hemma först. Det gick hur lätt som helst! Jag frågade Mårran om han kommer och kissa i sandlådan och han gjorde det genast. Jag sa att han skulle kissa i tomma mascarponeburken och det lyckades han med :)


Mårran i katträdet jag byggde 7 år sedan.

Inga stenar hade han, men nog blod i urinet så nu måste han dricka mycket vatten och sedan måste vi återvända om han inte känner sig bättre.

Igår fick vi vår nya bil så vi har lite skurrat runt med den, den är nog jätte bra :)

Trevligt veckoslut!

2 kommentarer:

  1. Grattis till nya bilen! Du har nog roliga kattor som gör konstiga saker:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jo, det blir nog aldrig tråkigt här :)

      Radera