tisdag 12 februari 2013

Mintgröna skor

Tänkte prova på att sätta in blogginlägg i förväg. 
Jag vill visa er vad jag köpte åt mig före semesterresan. 

Mintgröna skor!


Jag borde nog vara mer praktiskt och köpa bruna eller svarta skor som passar till allt. Men när jag såg dessa så kunde jag inte låta bli :)

Skorna ser nästan vita ut på fotot jag tog, men de är nog ganska gröna.

Jag äger inte så många vår/sommarskor för att jag har en tendens att slita ut mina skor. Går med ett par hela sommaren tills sulan är platt som en plätt och sen måste jag köpa nya nästa år när de gamla blivit så obekväma och slitna.

Nu när jag skriver om skor som kommer jag ihåg en märkvärdigt händelse.
När jag var ca. 22 år och jobbade i Helsingfors på sommaren stod jag en dag efter jobbet vid trafikljusen. Jag hade knallröda skor på mig. Då vände sig en indisk äldre man som stod bredvid mig i trafikljusen och tittade på mina skor. Han vände sitt ansikte upp och tittade mig i ögonen. Han hade solglasögon på sig, men när han tog dem av sig så tycker jag precis att han hade nästan lila ögon. Han sa åt mig på engelska: "You have a very big aura". Det var ett jätte konstigt ögonblick och jag funderade länge efteråt om man verkligen kan se en människas aura. Vi talade lite smått och fortsatte åt varsitt håll.

En del av mig skulle gärna vilja tro på sådant :)

2 kommentarer:

  1. Oj vad fina skor!!! Hoppas ni hade en bra resa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Resan var jätte bra och skorna satt perfekt :)

      Radera