tisdag 19 februari 2013

Tips för den som tänker åka till Teneriffa

Vi bodde i Fanabe som ligger på södra delen av ön. Ett rätt så mysigt område, där finns inte så mycket krims-krams butiker och vilt nattliv. 

Jag tror bestämt att solen lyser där nästan hela tiden eftersom de hade biljardbord utomhus samt tavlor och möbler som kan bli skadade av regn. 


Vi bodde på Riu Palace med ena massa tyskar. Rätt så kul när alla talade tyska med mig, jag fick öva på mina tyska kunskaper. Kriteriet då vi valde hotellet var att det skulle vara i Fanabe och nära stranden. 

Vi simmade flera gånger i havet och snorklade. Det är så lätt att göra sådant när man tassar över till havet på några minuter.

En dag hyrde vi bil (såklart fick vi en Citroen C3, den råkar vi alltid få) och körde upp till Teide. Wow, vilken utsikt!


Vilken känsla att vara ovanför molnen!


Det finaste stället var nog ändå Masca! 


Vägarna var små och krokiga, men utsikten var fantastisk! Vi stod bara och höll andan! I Masca var det säkert 10 grader kallare än i södra delarna av Teneriffa, men samtidigt var det mycket grönare.

Vill ni äta god fisk och skaldjur så lönar det sig att styra nosen mot La Caleta som ligger på promenad avstånd från Fanabe.


Mumsig paella!

Nu tror jag att jag längtar lite tillbaka..

1 kommentar:

  1. Undrar om det inte är snudd på kriminellt att lägga ut sådana bilder på bloggen....den gnagande längtan efter sol, värme, äta-ute, gå barfota blir lite orolig av sig liksom. Jag jisses vad man kan längta bort från snö...

    SvaraRadera