måndag 25 februari 2013

Kannor och kastruller till dockskåpet

Köpte länge sedan FIMO-massa från Sinelli och nu har jag provat lite hur det fungerar.
Jag provade göra en tekanna, stekpanna, vattenkanna och en gjutjärnsgryta till dockskåpet.


De blev inte riktigt så fina jag hade hoppats på. Det var knepigt att få ytan jämn.
Jag tror nästan att jag skall prova måla dem med lite färg så att de blir piggare. Jag har själv en likadan tekanna i vitt så dockorna kunde få en likadan som jag har.

FIMO-massan skall man ha i ugnen i 110 grader i 30 minuter. Måste ta och skriva upp det på bloggen eftersom jag har kvar av massan, men jag hade sönder omslaget var det stod detaljerna...

Mitt dockskåp är hos mina föräldrar så jag får alltid lite gott när vi är på besök.

I söndags fick vi Pavlova till efterrätt.


Super läckert!
Då när vi var i Nya Zeeland bekantade jag mig första gången med efterrätten. Den är visserligen också ursprungligen därifrån. 

2 kommentarer:

  1. Oj så söta kannor. Jag vill också leka med dockskåp:)

    SvaraRadera
  2. Åååhh, Pavlova...blir riktigt nostalgisk! Min äldre planta ville alltid, alltid ha Pavlovatårta till födiskalaset :) Så galet gott!!!

    SvaraRadera