lördag 13 juli 2013

Födelsedag

Med två liter jordgubbar som vi plockade med oss från Åbo trollade min mamma fram en jordgubbskaka åt mig till födelsedagen.

Jordgubbskaka är en av mina favoriter och därför brukar mamma baka denna kaka en gång om året, passligt till min födelsedag.


Dessutom finns det inget bättre ställe att äta en jordgubbskaka än på sommarholmen!

Jag har allt jag behöver, så jag var inte i behov av födelsedagspresenter, men då trodde jag fel! Jösses, vad folk känner mig bra. Jag fick super fina och praktiska presenter! De var så fina att jag måste ta och  visa er några.

Jag fick bland annat ämbaret som hänger i taket i bastun av mina svärföräldrar.


Ett ämbar tänker ni, kröhm...det är väl inget speciellt med det? Jo, men det är det visst! Det är ett dusch-ämbar och kanske det bästa man kan ha i en stugbastu (förutom bastuugnen). 

Har man provat detta ämbar så vill man inte återgå till att skopa vatten över sig när man vill duscha. HÄR hittar ni personen som tillverkar dessa.

Av föräldrarna fick jag böcker och trädgårdsshorts!


 Dem skall jag ta i användning idag! Hittar man inte shortsen på kroken i tamburen så vet man att jag har dem på mig och är i trädgården.

Av mannen fick jag fina örhängen eller hängöron (som min kusin brukade kalla örhängen). 

Kökshandukar fick jag av brorsan och hans sambo. Man blir ju bara så glad av att titta på dem. Ljuvliga färger!


Jag skall ha dem till finhandukar så att de inte slits sönder.

Det är inte alls dumt att fylla 32 år! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar