onsdag 24 juli 2013

Sista semesterveckan denna sommar

Nu är jag halvväggs på sista semesterveckan denna sommar. 
Halva veckan har jag varit hemma och på torsdag åker vi ut till sommarholmen där vi är resten av veckan (hoppeligen, beror på om vi hittar på vad vi gör med katterna).


My låtsas att hon är ett garnnystan.

Mannen är på jobb denna vecka och tar ledigt först på fredag. Jag har en vecka mera ledigt så vi har sedan två veckor tillsammans på hösten.

Det här arrangemanget passar mig prima för att nu får jag också vara hemma på sommaren :) Jag trivs jätte bra hemma, men han måste alltid "göra någonting" på semestern. Att måsta hela tiden göra någonting kan bli lite stressigt för mig igen, att inte kunna vara hemma mera än en dag. 

Det jag gjort hemma kan låta förfärligt tråkigt, men för mig har det varit kul! Jag har nämligen städat köket (jag vet, kanske jag har fel i huvudet). Jag har nu möjlighet att bli av med allt onödigt då vi har en extra lägenhet inom familjen som tas i bruk i augusti. Min brorsa skall flytta och lägenheten bli kvar så nu samlar vi alla ihop gamla grejer och för dit dem. Inget nytt får köpas.

Jag har redan hittat massvis med kärl, gardiner, tavlor och burkar som jag har plockat fram. Nu har jag äntligen mera utrymme i skåpen. Känns super bra!

Och så vet man ju att sakerna finns kvar i fall man skulle få ledsamt efter dem :) Nu har de chansen att bli använda och uppskattade istället för att damma i skåpen.

Snart skall jag åka in till storstaden och gå på bio med väninnan P.  Fast före det skall jag ta och plocka lite ogräs (jaa-jaaa...det låter inte heller så kul ;) ).


2 kommentarer:

  1. Bästa semestern är nog att vara hemma och pynja hemmet fint. Ännu bättre när jag har en stor och duktig blivande skolpojke som hjälper mej massor! Vet nog inte jag skall klara mej utan honom hela nästa vecka när gossarna far på semester till mommo.
    Ha det så skönt sista veckoslutet innan jobbet kallar igen!

    H: Kusin Peppar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lilla gudsonen är nog super fin! Ha de så bra och vi ses snart igen!

      Radera