söndag 28 juli 2013

Jussarö

Yeiks! Sommarsemesterns sista dag är idag! Hur skall jag komma ihåg att åka iväg till jobbet imorgon? Och vad har jag för lösenord? Ou nou! Vad brukade jag göra på jobbet?

Kanske jag skulle vässa pennor första dagen och i övermorgon öppnar jag datorn. Kanske jag sedan sätter på telefonen på onsdag. Måste ta små steg ;)

Sommarens sista slöa, underbara veckodagar spenderade vi på stugan.

I lördags körde vi ut till Jussarö med Mannen, hans syster och hennes sambo.
Vi var där från morgon till kväll. Vi simmade, solade, åt lunch, läste och klättrade utan rep (bouldering).



Vi fick hyra en "pädi", en sorts madrass som man sätter under den som klättrar. Ifall man skulle råka ramla ner (vilket händer ganska ofta) så slår man sig inte gul och blå. Väggarna var t.om. 4 meter höga så den var nog bra att ha!


En "lätt" rutt var delvis över vattnet så alla som provade den plumsade i vattnet mer eller mindre. Som tur var det en varm och fin dag så ingen behövde vara våt en längre tid. 

Idag när det är 27,5 grader (!) så måste vi komma hem då jobbet kallar på oss imorgon. Usch vad trist! Vilket slöseri att sitta inomhus när det är så fint ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar