söndag 14 juli 2013

Klättring

Efter en lång paus var vi ute och klättrade med Mannen. Denna gång på tumis och bra gick det!
Talade redan med kusin Junibacken att hon borde komma med någon gång. Det finns nämligen bra berg för klättring ganska nära var hon bor (har jag kollat i Suomen Kalliokiipeilyreitit boken). 
Måste bara kolla om vi skulle få mera folk och rep med så hinner man prova på flera olika rutter lättare.

Nu på veckoslutet klättrade vi i Kvarnby som ligger rätt så nära vårt hem.


Senast jag klättrade där så vred jag mina fötter konstigt i sprickorna så att jag fick lite ömma smalben. Men denna gång lyckades jag mycket bättre!

Nu fick jag bara lite slitna fingrar, men det hör till. 

Jag skulle nog aldrig ha gissat att jag börjar med ett sådant hobby. Jag brukade inte ens klättra i träd när jag var liten :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar