lördag 11 januari 2014

Gardiner

Vi har lite annorlunda fönster i vårt nya hem så nu har jag som ett projekt att sy nya gardiner till alla rum. 

Surfade på nätet och hittade i Anttila ett jätte vackert tyg som hette körsbärsblom. Men sedan när jag sökte efter tyget på plats och ställe så sade att de inte har haft gardintyget på två år! Kanske det skulle vara skäl att uppdatera hemsidan?

Hur som helst så hittade jag ett annat tyg som jag blev super förtjust i, ett tyg som heter "Ukonputki". Det betyder visst jätteloka på svenska.


Som tur har jag mina föräldrar alldeles bakom knuten så jag fick låna mammas symaskin för projektet.




Nu hänger gardinerna i vardagsrummet med vinterstjärnan. Jo, ni läste rätt, det är ingen juldekoration så jag kan ha framme mina stjärnor till våren :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar