tisdag 28 januari 2014

Motionering då man är gravid

Jag har alltid tyckt om att röra på mig och prövar gärna på nya sportgrenar. 
Att ge upp klättringen då jag är gravid har varit ganska tufft. Det har varit svårt att hitta en annan intressant sportgren i stället.

Magen har blivit så stor att den är lätt ett hinder.

Idag började jag på mammajumppa och blev glatt överraskad! Vi gjorde circuit training och man fick själv välja om man vill göra med större eller mindre tyngder rörelserna. 

Jag märkte att jag hade nästan den största magen :) Men bra gick det ändå och så mår jag mycket bättre när jag får röra på mig.

Simning känns också bra, men läkaren sade att jag måste sluta simma vecka 36 :( Efter det finns det risk att man kan få infektioner osv.

Mannen har installerat ringar i våra trappor och där brukar jag lite hänga.


Tar man ringarna lägre ner så är de bra för ryggmuskler.

Mannen har också studerat vad gravida kan göra och på basen av den infon så har han gjort ett träningsprogram åt mig som jag gör här hemma. 

Att promenera känns också bra. Vi har varit med kompisen nästan en gång i veckan ute och gå i två timmar. Samtidigt som man får motion så får man samtidigt snarvla lite och vädra sina idéer. Inte så illa :)

När jag blir på mammaledighet så skall jag ta och skaffa ett gymkort åt mig. 
Så får man bara hoppas på att jag orkar röra på mig sedan lika mycket som nu...

2 kommentarer:

  1. Nu mår jag lite illa....int får man vara sådär energisk:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hur jag än rör på mig så blir jag bara tyngre ;)

      Radera