onsdag 15 januari 2014

Vecka 31 + 5

Enligt min "graviditetsbok" är fostret denna vecka ca. 37 cm och väger ca. 1750 g. 
Det står också att fostret har ofta hicka nu.

Jag fattade inte först att det var hicka, men Mannen räknade ut det :)
Det var så att min mage hoppade jämt och såklart var det ju hicka!


Magen vecka 31 + 5. Min mamma säger att det ser ut som om jag skulle gömma en korgboll under blusen ;)

Det har varit alldeles förfärligt kallt på sistone, närmare - 15 grader varje dag denna vecka. Det har orsakat mig lite klädproblem. Jag får nämligen inga byxor på mig! Försökte dra på mig Mannens vinterbyxor, men de gick inte fast. Skulle ju vara pinsamt att tappa byxorna på väg till jobbet :)

Jag har löst problemet med tjocka strumpbyxor och collagebyxor. Klänning är nog det bekvämaste för tillfället så jag drar bara collagebyxorna på klänningen. Som tur har vi sedan varmt på kontoret så jag klarar mig bra.

Mina kunder har gett mig alldeles underbara kommenterar på sistone när de vet att jag blir snart på mammaledigt! En rar dam sade idag att hon tycker att det är synd att jag är borta i ett år för att det behövs solstrålar på kontoret :) Det värmer hjärtat! Jag kommer nog att få ledsamt efter många kunder och kolleger (såklart).

2 kommentarer:

  1. Nu är det inte många dagar kvar så får gudsonen se magen på riktigt. Gan har väntat sååå länge på det!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag har väntat såååå på att få se er :)

      Radera