onsdag 1 januari 2014

Gott nytt år 2014!

Året 2014 kommer att bli ett väldigt spännande år för mig och Mannen :)

2013 var ett händelserikt år, det blev mycket fina minnen och några tråkiga. 

Vi hade 6 stycken vänner hos oss igår för att fira årsskiftet och då vi satt runt bordet skulle vi alla säga det finaste minnet från 2013. 

Mitt var från början av juli när vi var med Mannen till Åbo och Ruisrock. Musiken, vädret, stämningen och allt var så fantastiskt att jag njöt som en galning. Efter att ha lyssnat på favorit musiken flög jag nästan till hotellet på natten. 

Mannen tyckte att i mitten av juli var den finaste dagen när jag på sommarstället tog graviditetstesten och det blev positivt :) En skrämmande och glad dag och jag håller med honom!

Men tillbaka till nyårsfirandet!

Vi hann med Mannen hänga med på mattrenden 2013, nämligen pulled pork! Vi marinerade köttet 12 h och hade det efter det 8 h i ugnen. Slutligen river man köttet med gaffel och blandar i en sås.

Till förrätt åt vi bruschetta samt rödbetsskivor på smördeg. Alla sköljde ner sina förrätter med champagne men jag fick nöja mig med svartvinbärsbubbel.


Rödbetsskivor, parmesanost och timjan.


Pulled pork hamburgare med hemgjord coleslaw och rotfrukter.

Efter den mäktiga huvudrätten tog vi allihopa en liten paus och kastade darts. Vi köpte från Lidl en elektronisk dartstavla och den var ganska underhållande! Vi kastade säkert i en timme.

Före klockan tolv gick vi ut och beundrade fyrverkerishowen. Folk hade verkligen satsat på fina raketer! 

Som pricken på i:et åt vi på natten mintchokladkaka (receptet finns HÄR). Den var rätt så tung, men ack så god :)



Jag önskar er alla ett lyckligt år 2014!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar