måndag 20 januari 2014

Tvättlappar åt bebisar

Vi fick en bra bok av Mannens syster, boken heter "Vauva, omistajan opas. Käyttöohjeet, vianmääritys ja ensimmäisen vuoden huolto". Denna bok är rätt så grundlig och där allt listas upp tydligt och klart. 
I boken fanns en lista på vad man behöver ha före barnet anländer. Jag märkte att jag verkligen inte har tillräckligt med kläder, men sådant hinner jag ännu skaffa.

En annan sak man behöver förutom kläder är tvättlappar, 6 st skulle behövas stod det i boken.
Jag måste lite fråga min kompis vad man sedan skall göra med dessa tvättlappar och hon berättade att man kan torka bebisen med dem, bl.a. knävecken osv.

Jag har stickat ganska aktivt med disktrasor så jag tänkte att kanske dessa skulle passa som tvättlappar åt bebis.

Jag gjorde tre stycken tvättlappar av bambugarn.


Kanske jag sedan skulle göra tre stycken till av något annat material :)

1 kommentar:

  1. I ärlighetens namn så funderade jag nog oxå som två barns mamma vad man skall med dom tills jag kom längre i texten och fick förklaringen ;)

    SvaraRadera