måndag 9 juni 2014

Godaste och enklaste knäckebrödet

Jag har under en längre tid planerat att ladda upp på bloggen info om det godaste knäckebrödet jag någonsin lagat.

Men problemet har varit bilderna! Jag har inte hunnit ta bild på knäckebrödet före det är uppätet!

Igår gjorde jag knäckebrödet igen och satt undan några skivor så nu finns bilderna också med i blogguppdateringen :)


Receptet hittade jag på Glutenfriamuminmamman (klick).
Jag skriver dock receptet för säkerhetsskull ännu på min blogg ifall länken slutar fungera.

Blanda 2 dl majsmjöl, 3/4 dl solrosfrön, 0,5 dl linfrön, 0,5 dl sesamfrön, 0,5 dl pumpakärnor.
Blanda väl och häll i 0,5 dl olja (jag använder rypsolja) och 2,5 dl kokande vatten.

Kladda ut degen på bakplåt, så tunt du bara kan och strö över flingsalt.
In i ugnen 150 grader och varmluft. Tar en timme före brödet är klart.


Receptet är gluten-, och mjölkfritt.

Smakar lite popcorn men är garanterat mycket nyttigare. MUMS!

1 kommentar:

  1. Njam! Det här skall jag testa på, låter gott! Skoj att läsa om dig och Smulan nu när du är mammaledig :D.

    SvaraRadera